TT-Line dodaje do oferty połączeń promowych dodatkowy port w Szwecji. Od kwietnia 2023 r. port Karlshamn w południowej Szwecji zostaje zintegrowany z siatką połączeń promowych oferowanych przez armatora.
Płuczki spalin są wciąż w czołówce rozwiązań wprowadzanych na statkach handlowych. Dzieje się tak mimo zapowiedzi wprowadzania coraz lepszych silników spalinowych i paliw, napędów elektrycznych i gazowych, zasilania metanolem i innymi paliwami ekologicznymi.
O bieżących działaniach JPP Marine ze Szczecina oraz trendach w branży opowiada jej prezes - Zbigniew Jagniątkowski.
Kolejne tygodnie początku nowego roku to czas aktywizacji rynku tonażowego w wielu obszarach. Na koniec stycznia aktualny portfel złożonych nowych zamówień w 2022 roku na wszystkie typy statków wynosił 77 jednostek, jednakże nadal było to o 40% mniej w porównaniu do danych z zeszłego roku. Niemniej jednak zapotrzebowanie na tonaż widać między innymi po cenach statków, które mocno wystrzeliły w górę. W uśrednieniu są one obecnie najwyższe od 10 lat!
Ponad 3600 statków wyposażonych w płuczki zrzuca rocznie do otwartego morza około 10 mld ton wody odpadowej po płukaniu spalin. Na Bałtyku na wodach terytorialnych statki pozbywają się około 68 mln t rocznie, a na szwedzkich wodach terytorialnych około 53 mln t.
Wärtsilä zapewni kompleksowe rozwiązania w zakresie hybrydowych systemów oczyszczania spalin, selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz zintegrowanych systemów nawigacyjnych trzem nowym statkom wycieczkowym Virgin Voyages. Jednostki mają być wybudowane w stoczni Fincantieri we Włoszech, na swój pokład będą mogły zabrać 2800 pasażerów.
Dnia 5 stycznia 2016 r. Duńska Agencja Ochrony Środowiska wraz z Duńskim Urzędem Morskim ogłosiły plan działań na rok 2016, mających celu poprawy skuteczności egzekwowania regulacji dotyczących ograniczenia emisji siarki w żegludze morskiej w Danii oraz w innych krajach Strefy Kontroli Emisji Siarki (SECA).
Morska Stocznia Remontowa Gryfia montuje na statkach urządzenia do odsiarczania spalin. To tzw. scrubber, czyli płuczka za kilka milionów dolarów.
W gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta trwa montaż scrubberów na statkach fińskiego armatora Finnlines. Wykonanie nowych systemów oczyszczania spalin nadzoruje Wartsila Polska. Umowa zakłada instalację systemów „Open Loop Scrubber” na sześciu jednostkach ro-ro, należących do tego przewoźnika.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy